Klubbens båtmateriell

Klubben har etterhvert opparbeidet seg en rikholdig beholdning av nødvendig utstyr for roing og padling. I tillegg til båter har vi ulike typer spruttrekk, årer, padlevester og det som trengs for å ta en båt ut på vannet. Båter og utstyr kan brukes av klubbens medlemmer såfremt de innehar nødvendig kompetanse. I utgangspunktet må du sørge for riktig bekledning selv, men vi har noen få våtdrakter som kan lånes etter avtale.

Kajakker:

Vi har forskjellige typer kajakker som medlemmene kan låne. Hovedvekten er på havkajakker, men vi har også kajakker for flattvannspadling og trening. I tillegg har vi noen kajakker for personer med nedsatt funksjonsevne og et par dobbeltkajakker. I kajakkhallen er det en oversikt over alle kajakkene med merking ut fra vanskelighetsgrad, bruksområde osv. Det er viktig å sette seg inn i dette, siden enkelte kajakker ikke er egnet utenfor Veslemjøsa og noen kajakker krever mye erfaring. Det er også verdt å merke seg at kajakker i glassfiber generelt må behandles mer skånsomt enn plastkajakker.

Robåter:

Klubben har flere brukbare robåter både for nybegynnere, mosjonister og aktive. Båtene og utstyret er i god stand. Utvalget består av singel scullere, singel trimmer, doble scullere, dobbel trimmer og firere til opplæring og trening. Bruk av robåter krever at medlemmet har vært på kurs eller har rodd minst én sesong.

Skade/mangler på båter og annet utstyr:

Hvis du oppdager en skade eller mangel på båt eller utstyr, må dette rapporteres. Dette kan enten gjøres ved å bruke rologgen, eller ved å gi oss beskjed via kontaktsiden. Den som bruker utstyret har ansvaret hvis noe skulle bli ødelagt. Det er derfor viktig at all bruk registreres i rologgen, og at retningslinjene som gjelder for bruk av klubbens utstyr blir fulgt.