Høstopprydding og 22.000 km på vannet – hittil i 2019

15-20 roere og padlere hadde møtt fram til høstens opprydding ute og inne ved Hamar Ro og Kajakklubbs anlegg på Tjuvholmen. Det var god stemning og som vanlig fikk styret gjort det som var planlagt.

BILDET: Kaffe og kaker til dugnadsgjengen. Det ryktes at kake var bakt av Bodil Høistad. Foto Erik Johnsen

BILDET: Det er tettet igjen noen hull i vegen med grus fra mjøskanten. Foto Erik Johnsen

Noen vasket i klubbhuset, mens andre gjorde høstrent i klubbens garderober, slik at alt er klart for vintersesongens padling på Mjøsa.

For nå starter vintersesongen! Mange har forberedt seg godt med riktig bekledning og nye kajakker som tåler litt juling ved utsetting og behandling på vanskelig underlag slik som is, steiner og snø, og med fallende vannstand framover mot nyttår er det greit med en kajakk som tåler et møte med mjøsbunnen.

BILDET: Følgebåten ble tatt på land og Steinar fikk jobben med å gjøre rent motoren. Foto Erik Johnsen

Vel, det ble samlet sammen en del rask og annet rot også denne gangen både ute og inne i husene. De siste sesongene har det blitt ryddet skikkelig og kastet mye. Derfor var det ikke nødvendig å bestille en stor søppelkonteiner denne gangen.

BILDET: Sverre, Nils og Øivind rydder unna den gamle brygga som ble tatt av stormen. Foto Erik Johnsen

Som vanlig var det både kaffe og kake og få, og så langt vi klarte å bringe i erfaring var årets dugnadskake bakt av Bodil Høistad. Utmerket!

BILDET: Bodil og Maia gjør rent i klubbhuset. Foto Erik Johnsen