Medlemstallet øker og rologgen en kjempesuksess!

Hamar Roklub 1881 padler og ror fortsatt i medvind. Ved årsskiftet 2015/16 var medlemstallet opp i over 300. Nå ved inngangen til november måned i 2016 er medlemstallet økt til over 350! Det er fantastisk bra. Samtidig har det aldri vært padlet og rodd så mye som i år. Fram til og med 6. november har medlemmene registrert 21.709 km i rologgen, dvs nesten en halv gang rundt jorda! Det er mye. Men sannsynligvis har mange medlemmer ikke registrert alle turer.

Foto Solveig Hauge

Flere av roerne og padlerne har vært mye på vannet. Mest imponerende er vel Stein Hva som har registrert 1544 km padling. Stein har brukt Vesle-Mjøsa flittig i sommer. Det er nesten ikke til å tro at det går an å padle så mye kilometer i runder i Vesle-Mjøsa som han har gjort i sommer.

Som i fjor, har Øivind Krogrud lagt mye kraft bak årene i sine kajakker og sin nybygde trekajakk; 1227 km hittil. Men det er langt til jul, Øivind. Så stå på! Jesper Sandbakken har padlet 818 km hittil. Imponerende er det også at klubbens kasserer Wolfgang Scherzer har rodd 740 km i singelsculler/trimmer. Godt jobba, Wolfgang!

foto-oivind-krogrud-1

Styret har også bestemt seg for å få pusset opp garderobelokalene i båthuset. Det legges nå nytt gulvbelegg i garderober og gang. Det skal males vegger og etterisoleres i takene og noen vegger. Det er også ønskelig å pusse opp treningsrommet.

Samtidig har klubbens styre arbeidet med en rekke, viktige saker i tida etter sommeren. Blant annet har klubben søkt Hamar kommune om å få skjære ned noen store trær som truer klubbhusene. Et tre blåste også ned i sommer; men skadet heldigvis ikke klubbhuset. Det er nå ryddet unna noen store trær etter tillatelse fra Hamar kommune.

Klubben har også sendt brev til kommunen i forbindelse med utenlandske overnattingsgjester som griser til områdene på Tjuvholmen. Dette brevet har vi foreløpig ikke fått noen svar på. Styret har vært i kontakt med ordføreren om saken og vi kommer til å få et svar på vårt brev. Styret har drøftet denne saken flere ganger med tanke på å få orden på forholdene til sesongen 2017.

Årsmøte blir i februar, men det er ikke fastsatt noen dato for dette foreløpig. Men det er langt til nyttår. Så det er bare å fortsette på vannet, selv om kulda nå har lagt sitt kalde lokk over oss alle.