Ro-info fra rosjefen

Her kommer litt ro-info fra rosjefen vår. Nytt vedtatt roreglement er nå hengt opp godt synlig på roklubben. Les godt igjennom slik at roinga fremover foregår på en sikker måte.
Verdt å merke seg: flytevest skal alltid være i båten, uansett ferdighet eller område det skal ros i. For å ro turer fremover i Storemjøsa må det være godkjent av en fra routvalgets treningsgruppe. Så derfor: tren så mye som mulig nå i Veslemjøsa slik at ferdighetene er på plass når vi får grei vannstand. Mange fine turer ligger å venter på mange nå når vannet og varmen kommer.

Jeg tror vi nå er mellom 50 og 60 registrerte roere, og selv om vi i år grunnet den økonomiske situasjonen ikke fikk kjøpt inn flere singeltrimmere, så må vi klare oss med de 2 vi har. Heldigvis har vi 2 firere i god stand, og jeg er sikker på at disse blir populære denne sesongen. Vi har også en dobbelttrimmer.

Er du i tvil om noe eller har spørsmål om roing, så ta kontakt med en av gutta i routvalgets treningsgruppe.

Det ble rodd mye på roergo i vinter, og vi endte opp med 7 gull, 1 sølv og en bronse. Distansemerkene er bestilt. Uansett antall km så har dette representert mye treningsglede blant medlemmene, og det er ekstra stas at vi endelig har fått medlemmene til å bruke treningsrommet, spesielt etter at vi kjøpte inn 2 nye C2-romaskiner.

Rohallen fremstår nå som godt organisert med nye årestativer og båtstativer. Takk til Arne for all hjelp med tilpassing av stativer. Nå må vi alle bidra med å holde det like ryddig og oversiktlig fremover.

Lykke til med fortsatt trening i Veslemjøsa, snart er vi på utsiden.

For rosjefen Tom Johansen
Tor Sæming Eng