NÃ¥ kommer sommer’n – fÃ¥ ut kajakken!

Endelig kommer sommervarmen. Så nå gjelder det å kjenne sin besøkelsestid. Det er bare å rive åra ned fra veggen eller hvor den nå måtte være lagret, og komme seg ut på vannet! For finværet har vi ventet lange på! Vi innlendinger vet jo at dette ikke varer evig!  Foto under: Arnhild Sandbakken (2015).

Sommer

«Mandagspadleren» er i gang ogsÃ¥. 30. mai var fire padlere med ut pÃ¥ tur til Atlungstad. Det var en bra start. Men hvor er alle andre ivrige padlere? Vel, folk dukker vel opp!

Men: Hittil i år har 88 av våre medlemmer var ute på vannet. Det er et bra resultat så langt. Men hva med de 230 andre medlemmene som har båter i klubbhuset eller står som medlemmer? Kanskje de dukker opp framover nå når sommeren tar tak i oss.

De 88 medlemmene våre har rodd og padlet 4.810 kilometer til og med 30. mai. Det er bra. 32 kvinner og 48 menn har vært ute på vannet. Og så har noen medlemmer dratt med seg åtte gjester ut på vannet også. Det er bra!

Vannstanden i Mjøsa er nå 4,72 meter (pr. 31. mai), dvs. at Mjøsa nå sakte siger opp mot normal vannstand, med rundt 5 cm i døgnet. Det er god klaring for å padle ut fra Veslemjøsa nå. Men være forsiktig ved utpadling; det er noen steiner som ikke er lette å se  når du padler inn og ut av Veslemjøsa.

God tur!