Oppussingen av garderobene går framover

Det går framover med oppussingen av Roklubbens garderober i båthuset på Tjuvholmen. Rett før jul ble det lagt nytt belegg i garderober og gangarealer. Det ble skikkelig fint og ryddig.

BILDET: Øivind Krogrud i full gang med listing rundt dørene i guttas garderobe. Foto Erik Johnsen

Tekst: Erik Johnsen

Det var på høsten i 2016 at klubbens styret vedtok å bruke 100.000 kroner på å ruste opp klubbens garderober som har stått så å si uten vedlikehold på gulv, vegger og tak siden bygget var nytt i 1981. Fargene var typisk for tidlig 80-tallet, med rosa vegger i jentenes garderobe og grønne vegger i guttas garderobe.

Nå blir veggene i gangarealer, og garderober og toaletter malt i like farger. Det blir ganske så stilig og dette matcher også fint det nye gulvbelegget som er lagt. Tidligere var gulvbelegget grønt og det begynte å se helt fryktelig ut. Men nå blir det fint! Dørene er også i lyse og fine farger.

Det gjenstår jobbing med vegger i guttas garderobe, i handikaptoalettet og i gang.

BILDET: Slik ser det nå ut i damegarderoben. Foto Erik Johnsen

Det er altså montert nye dører i hele garderobedelen. Det er gjort håndverksmessig på en flott måte av Øivind som har ansvaret for dette arbeidet. Sammen med styremedlemmet Steinar Grøndal som har hovedansvar for gulv og vegger, blir dette helt topp.

Det er meningen at jobbinga skal være klar til sesongstart og at det også skal gjøres noe jobb i treningsrommet, det siste tas etter hvert. Akkurat nå i skrivende stund er garderobene prioritert.

Gled dere! Dette blir utsøkt!