«Emma» ble døpt og sjøsatt!

Det ble en kjempeflott og minnerik ettermiddag på onsdagen 25. september. Ved båtbyggeriet ved Skibladnerbrygga hadde det møtt opp oppunder 100 personer.

Pga dÃ¥rlig vær ble GrøndalbÃ¥ten (som ble døpt til «Emma» av ordføreren) transportert til roklubben pÃ¥ bÃ¥thenger. Kl. 18 møtte ca. 70 personer som var invitert ned til roklubben fÃ¥r Ã¥ se den samlede bredden i det klubben stÃ¥r for og har Ã¥ by pÃ¥ av aktiviteter. I to smÃ¥ timer hadde vi en unik sjanse til Ã¥ vise frem vÃ¥re kjerneaktiviteter, dette som et av de største idrettslagene i Hamar, og det absolutt eldste.

Alle de fire bruksbåtene klubben har, var svært populære og ble prøvd av mange. Noen av de ordinære robåtene ble også lagt ut på grasbakken slik at gjestene kunne studere farkostene på egenhånd. Alle var innom klubbhuset under bespisningen, og det gikk virkelig unna med pølser, kaffe og kaker. Jeg tror det aldri har vært så mange inne i klubbhuset vårt. Stor takk til de oppmøtte i dugnadsgjengen som gjorde dette mulig.

(Tekst og foto: Tor Sæming Eng)