Danskebåten har lagt til ved roernes brygge i Hamar

BILDET: Fra venstre Tom Johansen som hentet båten sammen med Steinar Grøndal (ikke tilstede på bildet). Videre ses Tor Sæming Eng (i midten) og leder i klubben, Arne Hansen. Foto Erik Johnsen

Jammen! Så la danskebåten til ved brygga til Hamar Ro og kajakklubb på Tjuvholmen i Hamar. Det skjedde etter at klubbens nye trekvarting (gig+) dobbeltfirer med styrmann ble hentet hos Randers Roklub i Danmark i løpet av helga. Litt av et møbel klubben har kjøpt for en billig pris.

Båten kostet ca. 10.000 danske pluss frakt fra Randers til Hamar. Klubben fikk låne båthenger av Norges Roforbund og medlemmene Tom Johansen og Steinar Grøndal dro avgårde og hentet båten fredag. Søndag kl. 12.00 ankom den Tjuvholmen etter sånn rundt 250 -260 mils kjøring! Flott innsats det, Tom og Steinar.

Med båten fulgte også 4 par årer (Sutton-årer) fra ca. 1990, hele og fine årer. I tillegg hentet klubben også hjem en 2x med årer fra Oslo, en båt som tilhører klubben, men som har vært utlånt.

Den nye danskebåten er bygget i tre og er litt av et smykke der den skinner i båthallen ved siden av vår firer innrigger. Dobbeltfireren er litt bredere enn enn vanlig 4x med styrmann. Den blir en veldig stilig og god mosjonsbåt.

Medlemmene bør selvsagt ta seg tid til å ta en titt.