РOnsdagene med ̴pent hus var helt topp!

– Onsdagene med Ã¥pent hus pÃ¥ Roklubben var helt topp! Der fikk jeg masse gode tips og møtte Løvmo-1mange blide og flinke mennesker som delte raust av sine erfaringer og sin kunnskap med meg. Jeg ble invitert pÃ¥ turer og vi fikk lÃ¥ne utstyr av klubben.  Dette var det første som imponerte meg med Roklubben, sier nyvalgt styremedlem Anne Marte Alm Løvmo.

Alm Løvmo var selv ikke tilstede på årsmøtet 10. februar der hun ble valgt. Derfor presenterer nettredaktøren henne på hjemmesiden

Nå gleder hun seg til å bli bedre kjent med klubben.

Glomma

De fleste i klubben kjenner nok ikke Anne Marte veldig godt. Hun forteller at hun flyttet til Hamar for snart tre år siden. Hun følte at det da var det tid for nye utfordringer både til lands og til vanns. Hun har bodd mange år i Østerdalen der hun har vært flittig bruker av Glomma der hun har hatt mange flotte og spennende kanoturer.

Glomma har bydd pÃ¥ mange opplevelser med blant annet Ã¥ se bever pÃ¥ nært hold, hun har fisket fra kanoen, har gÃ¥tt i land pÃ¥ «hemmelige» øyer og har kjørt strykene nedover Koppangsøyene. Med fire unger Ã¥ ta vare pÃ¥, har dette vært en populær aktivitet i sommerhalvÃ¥ret, forteller hun til klubbens nettredaktør.

Kajakk i gave

Første julen på Hamar fikk hun og hennes mann hver sin kajakk av yngstemann. Den var kjøpt på lærlingelønn.

– Det var deilig for da slapp jeg Ã¥ bruke mer energi pÃ¥ hva slags kajakk jeg trengte for pÃ¥ det tidspunktet begynte jeg Ã¥ bli temmelig forvirret i kajakkjungelen. Tenkningen om hvilken kajakk jeg trengte, om det var plastikk, glassfiber, hybrid, med eller uten ror, plastikkÃ¥rer, grønlandsÃ¥re, skÃ¥lÃ¥rer eller hva det nÃ¥ var, var dermed over, sier hun.

Dugnadsgjeng

Med kajakken på plass var det bare å vente på våren. Hun og mannen hadde snakket med en flott dugnadsgjeng på Roklubben på høsten som ønsket oss hjertelig velkommen tilbake til våren. Vi ble med på kameratredningskurs i Ankerskogen våren 2014. Det var kjempe morsomt!

– Første sommeren synes jeg Mjøsa var stor, svart og skummel.  Andre sommeren synes jeg Mjøsa hadde spennende og morsomme bølger. MÃ¥let i sommer vet jeg ikke sÃ¥ mye om, Men jeg vet bare at jeg har mye Ã¥ lære, ikke minst teknisk. Jeg er sÃ¥ heldig at vi har vært flere venner som begynte samtidig og padle. Etterhvert som jeg har blitt mer kjent med klubben, ser jeg hvor mye tid mange bruker der, og hvor veldrevet klubben er. Derfor var det ikke vanskelig Ã¥ si ja til et styreverv, sier hun.

– Gleder meg!

Anne Marte er 51 år, gift og har fire barn og ett barnebarn. Til daglig jobber hun i døgnenhet i barne- og ungdomspsykiatrien. Hun liker å være i aktivitet og liker ikke å gå glipp av noe moro. Hun driver også fast med ridning, liker å gå på ski og liker å være ute til vanns og til lands.

– NÃ¥ gleder jeg meg til en ny padlesesong og Ã¥ være med styret i roklubben og pÃ¥ den mÃ¥ten lære mange nye ting. Jeg takker for tilliten etter valget og hÃ¥per jeg kan bidra med noe, sier Anne Marte.