RÃ¥tesjefen: – Vi har ikke noe valg!

– Denne rÃ¥ten mÃ¥ vi bare fÃ¥ reparert. Vi mÃ¥ ta vare pÃ¥ klubbens verdier ellers forvitrer bygningsmassen over tid. Det gÃ¥r framover, men det var mye mer rÃ¥te i det gamle bÃ¥thuset vÃ¥rt enn vi trodde, sier «rÃ¥tesjef» og leder i Hamar Roklub 1881 Arne Hansen.

BILDET: Leder Arne Hansen slår fast at det er funnet mye mer råte i taket på klubbhuset enn først antatt. Foto Erik Johnsen

I er par uker har håndverkere fra Høilund Bygg AS jobbet med taket på klubbhuset. Det er avdekket store mengder råte i taket. Dette blir nå reparert og hva dette vil koste, er litt usikkert. Men Arne Hansen vil komme tilbake til styret og medlemmene med informasjon når det foreligger.

BILDET: Håndverkerne fra Høilund Bygg AS finner mer råte i taket enn antatt. Men nå blir det bra! Foto Erik Johnsen

– Vi ønsker Ã¥ fÃ¥ utbedret dette og taket over kontoret ogsÃ¥. Men vi fÃ¥r ta en ting om gangen og kanskje vi mÃ¥ utsette noe av arbeidet til høsten og førvinteren. Det avhenger av kostnadene vi fÃ¥r, sier Hansen.

Men det kommer til å bli bra. Når Høilund Bygg AS er ferdig, skal taktekkeren gjøre resten av jobben og også montere takrenner. Så det kommer til å bli bra til slutt.

Bildene er tatt 28. april, så over helgen 1. og 2. mai 2021 bør styret ha oversikt.

BILDET: Store deler av taket framstår nå i bedre stand, med god lufting, ny isolasjon og nye tversgående tredragere og trematerialer til taket. Taktekkeren er snart neste for tur. Foto Erik Johnsen