Over 20.000 registrerte kilometer pr. 15. september

Hold dere fast, alle medlemmer! Det er ikke til å tro. Padlerne og roerne i Hamar ro- og kajakklubb har rundet 20.000 protokollregistrerte kilometer i år. Det er ikke dårlig. Eller rettere sagt: Vi har pr. 15. septembet 20.500 kilometer!

BILDET: Fra Furnesfjorden 1. september 2018. Er det noe rart det blir mye padling under slike forhold? Dette bilder er lånt fra facebook-gruppen vår. Foto Edvard Lysne

Det er noen som ikke noterer turer i protokollen. Noen av dem som ikke noterer turene og kilometrene sine, padler mye, VELDIG mye. Antakelig har klubbens medlemmer nå padlet 22.000 kilometer. Minst! Her skal ikke nevnes navn, men jeg synes folk bør notere padlingen sin i den elektroniske protokollen.

Nok om det. Pr. 2. september var det registrert 19.760 kilometer. Så folk holder på! 416 av våre i alt nesten 470 medlemmer har stått for dette. Det er veldig mye og vi kommer nok til å padle mer enn i 2016 som hittil er rekordåret.

BILDET: Fra Helgøya Rundt i august 2018. Foto Solveig Hauge

– Grunnen til dette kan være flere. Men et veldig gunstig sommervær er en Ã¥rsak. Men ikke eneste grunn. Medlemstallet øker ogsÃ¥ noe som nok henger sammen med sommerværet. Og sÃ¥ tyder mye pÃ¥ at flere medlemmer som ikke har padlet sÃ¥ mye de siste Ã¥rene, har plukket fram vannutstyr og satt seg i bÃ¥tene! sier klubbens leder Arne Hansen.

BILDET: Fra konvoipadling 28. august. Foto Marit Lier

Det er mye igjen av sesongen fortsatt. Så det er mange muligheter framover. Men husk nå på at vannet blir kaldere etter hvert.

Det er på tide å tenke høst og vintersikkerhet!

BILDET: 1. juni 2018. Foto Erna Dóra Bragadóttir