25 møtte fram til høstopprydding rundt og i klubbhusene

Det ble en fin dag med god innsats for de 25 roerne og padlerne som møtte fram til årets høstdugnad på Tjuvholmen. Styret hadde satt av søndag 18. oktober til felles innsats i opprydding i og rundt klubbhusene.

BILDET: Det var på tide at den gamle flytebrygga ble fjernet. Foto: Tor S. Eng

En fikk gjordt det en hadde som mål. Det viktigste var nok å få fjernet den gamle og stygge flytebrygga som i vår ble erstattet med en ny etter en utmerket jobb av Øivind Krogrud, Sverre Nordhagen og Steinar Nerem. Den har vist seg å fungere helt fint etter noe justering.

Den gamle brygga ble fløtet lenger ut på Tjuvholmen der den har ligget i sommer i påvente av fjerning. Under ledelse av Sverre Nordhagen ble den nå kuttet i biter og slengt opp i en kontainer som var satt fram. Også en del annet rusk og rask ble fjernet og havnet i kontaineren.

Foruten at den gamle brygga nå er borte, ble det ryddet opp i klubbhuset som nå er pusset opp. Både 1. og 2. etasje fikk en omgang med stell og vask, rydding og kasting av ting og tang en ikke trenger. Det ble også vasket og pusset vinduer i båthuset ut mot tunet mot klubbhuset. Det var også påkrevd!

BILDET: På dette bildet ser det ikke ut til at det er så mye å henge fingrene i! Men, joda! Det ble gjort en fin jobb fra de 25 som var tilstede søndag 18. oktober. Foto: Tor S. Eng

Også klubbens motorbåt ble tatt inn for sesongen og motor er klargjort for vinterlagring.

Så nå kan vinteren komme når den vil; vi holder ut med vinterpadling fram til våren.

Det var vel ogsÃ¥ en «vel blÃ¥st» dag dette egentlig. Rapportene sier at det blÃ¥ste en del denne søndagen ved Mjøsas bredd.

BILDET: Her ses flere av de som var tilstede søndag 18. oktober. Foto: Tor S. Eng

BILDET: Etter innsatsen søndag 18. oktober ble det kaffe og samling i det nyoppussede klubbhuset. Foto: Tor S. Eng