55 klubbmedlemmer ryddet Tjuvholmen

I alt 55 medlemmer møtte opp på årets vårdugnad på Tjuvholmen. I følge leder Arne Hansen var det tilstrekkelig og godt oppmøte til at en fikk gjort det en skulle, både på uteområdet og inne i klubbhusene. – Takk til alle som møtte fram! sier en strålende fornøyd Hansen.

BILDET: Jenter på klubben i arbeid, fra venstre Gerd Norli, Kjersti Solheim og Marit Lier (til høyre). Foto Erik Johnsen

FLERE BILDER LES VIDERE!

Så mange medlemmer har ikke møtt til dugnad tidligere. Klubben hadde ved årsskiftet 466 medlemmer. Så det var ikke måte på hva en rakk å gjøre denne dagen. Bryggene ble skuret rene for rusk og rask og gras (!) som har vokst seg fast mellom plankene. Båthusets garderober ble vasket innvendig, det samme rundvaskkonseptet ble gjort på klubbhuset.

Også flere robåter ble flyttet fra lagringsplasser til bruksplasser. For de skal brukes i sommer. Klubben har lagt opp til kurs i roing. Det er en stund siden sist.

For de som møtte fram blir det fratrekk i medlemskontingenten i 2020 på 100 kroner. Alle som møtte opp fikk også kake og kaffe som takk for innsatsen.

Så nå er det vel opplagt: Ta deg en padletur med god samvittighet! For de som kan ro, anbefales å vente litt til vannstanden øker. Husk sikkerheten!

BILDET: Bryggevask og bryggerensk utføres av fra venstre Rune Fossum, Per Johan Tvedten og Per Myrvang. Foto Erik Johnsen

BILDET: Øivind Krogrud (til venstre) og Steinar Nerem ordnet opp med å få støpt fast navigasjonsmerket i Mjøsa utenfor Tjuvholmen. Foto Erik Johnsen

BILDET: Leder Arne Hansen (til venstre) og nestleder Tor Sæming Eng. Foto Erik Johnsen