Delvis stengte veger inn til Roklubben 23. juni fra 08.30 til 15.00

I forbindelse med Hamar Idrettslags arrangement H3 Hamar Maraton søndag 23 juni kl. 0830 til 1500, vil roklubbens medlemmer få vansker med å ta seg fram til klubbhusene på Tjuvholmen i alle fall med bil. Styret anbefaler medlemmer å planlegge litt når de skal ut å padle.

Følgende gater stenges helt eller delvis:

Riksveg 25 Vangsvegen mellom Strandgata – Grønnegata

Fylkesveg 74 Storhamargata mellom Brygga – Strandvegen

Fylkesveg 74 Strandgata mellom Storhamargata – Vognvegen

Fylkesveg 75 Strandvegen mellom Vognvegen – Nystuvegen

Fylkesveg 222 Stangevegen mellom Åkersvikvegen – Torggata

Fylkesveg 222 Strandgata mellom Torggata – Lille Strandgate

I tillegg vil det gjelde flere kommunale veger og plasser (se kart nederst på siden).

Tillatelse til stenging foreligger fra Hamar Kommune, Statens vegvesen, Hedmark trafikk og politi.  Se kart nedenfor (på siden her) og mer info på Hamar Idrettslags nettsider www.h3maraton.no/kunngjoring.

Det er HIL som altså arrangerer H3 Hamar HOKA Maraton, halvmaraton og en 10km løpekonkurranse gjennom Hamars gater. Roklubben mottar dette nabovarselet fordi klubben har tilhold i eller ved en eller flere av gatene som vi bli stengt, eller delvis stengt, i en viss tidsperiode under dette arrangementet.

Gatene åpnes fortløpende etter at siste utøver har passert. Se mer info på https://www.hamarmaraton.no/kunngjoring

Godkjenninger: Stenging er godkjent av Hamar Kommune, Statens vegvesen, Hedmark

trafikk og Politiet.