Mai 2018 ble Roklubbens rekordmåned

Mai måned 2018 ble en rekordmåned. Aldri er det rodd og padlet mer med utgangspunkt i klubben enn i mai 2018. Totalt har vi i begynnelsen av juni padlet 5.300 kilometer. Det meste av dette er padlet og rodd i mai måned. Mjøsa var jo islagttil i slutten av april og store deler av vinteren.

Illustrasjon fra klubbens rologg: Den viser at det er padlet svært mye i mai måned!

Klubben hadde også en særlig vellykket sesongåpning 27. mai, der mange roere og padlere tok turen til Torps Kafe på Furubergstranda for kaffe og servering ellers. Svært vellykket!

150 roere og padlere har vært på vannet fram til begynnelsen av august. Men det burde vært langt flere. Av dem er det 57 kvinner og 72 menn. En rekke gjester har også prøvd seg i båtene. Klubben har nå ca. 400 medlemmer og vi får stadig flere medlemmer.

På det første onsdagskurset vårt 30. mai stod folk i kø for å prøve kajakk. Morsomt, men slitsomt for de av våre instruktører som var på klubben.

Så langt vi vet til nå, har det ikke skjedd noen uhell av betydning. Noen rundvelt har det jo vært, men ikke noe alvorlige hendelser. Heldigvis.

BILDET: 30. mai var en gjeng på dagstur til Bergevika på Helgøya. Mjøsa var blikkstille. Luft- og vanntemperaturen var utmerket! Og det ble servert pannekaker og kaffe. Snakk om tur!!!! Foto Øivind Krogrud

Som vanlig er det Øivind Krogrud som har padlet flest kilometer med over 300 så langt i år.

En god sesong så langt altså!