Yrende liv med Lunden skole på Tjuvholmen

Det var et yrende liv av barn og ansatte fra Lunden skole i Vang i Hamar fredag 15. juni. Mellom 40 og 50 barn fra 6. trinn ved skolen hadde lagt aktivitetsdagen sin til Tjuvholmen. I tillegg var det rundt 15 voksne med. Klubben hadde stilt både kajakker, båthuset og garderober og toaletter til rådighet for elever og lærere.

BILDET: Det var et yrende liv mellom klokka 09.30 og 14.00 15. juni ved klubbhusene våre på Tjuvholmen. Foto Erik Johnsen

I tillegg hadde Naturskolen også rundt regnet 70 barn i aktivitet på Tjuvholmen. Så det var veldig mye liv rundt klubbhusene våre.

Så langt vi forstod ble dagen svært vellykket. Og det er ikke første gang elever fra Lunden er på Tjuvholmen og Roklubben. Skoleavslutningen har de lagt dit også tidligere år i samarbeid med Roklubben.

Leder i klubben, Arne Hansen, var også svært positiv til at skolen la dagen til klubben.

– Vi fÃ¥r jo vist fram klubben vÃ¥r og hva vi driver med. Det er jo veldig fint! slo han fast.

BILDET: Steinar Grøndal fra Roklubben holdt øye med barna mens de forsøkte seg bak kajakkårene. Foto Erik Johnsen

De vi snakket med fra skolen virket også veldig fornøyd. Her ved vannkanten har de både husrom, toaletter, muligheter for mange typer aktiviteten og muligheten til å får teste ulike typer båter og utstyr. Noen tok seg også et bad. Dessuten var det også noen elever som hadde med seg fiskeutstyr. Det var også vellykket. En ivrig fisker fikk også fisk på kroken.

BILDET: HAs journalist Trude Ã…nnevik var tilstede. Her tar hun bilde av Emil med fiskelykke. Foto Erik Johnsen