Treningsrommet pusset opp

Da er klubbens treningsrom pusset opp med nytt malingsstrøk på vegger og tak. Ansvarlig for jobben på vegne av styret i klubben, Terje Vindihåret Larsen, sier at det også er lagt nytt gulv. Det kommer til å bli utarbeidet noen enkle bruksregler for treningsrommet. Flere bilder lenger ned i saken.

BILDET: Terje Vindihåret Larsen har vært primus motor på vegne av styret i jobben med å pusse opp treningsrommet. Han er veldig fornøyd med resultatet.

Tekst og foto: Erik Johnsen

Rommet har blitt lyst og fint. Oppussingen har også gjort at det nå er noe mer plass til treningsapparatene fordi klubben har kvittet seg med noen apparater som nesten ikke ble brukt og som tar ekstremt stor plass. De siste årene er det kjøpt inn padlemaskiner og ei romaskin som når har fått den plassen de fortjener.

– Det er flere i klubben som har bidratt her. Det gjelder flere brukere av treningsrommet, og ikke minst Sverre Nordhagen som har hjulpet til. Gulvbelegget er valgt og skal passe fint i et treningsrom. Men det er sort og det betyr at folk IKKE skal bruke utesko i treningsrommet pÃ¥ grunn av behovet for Ã¥ holde det rent og ryddig. Det kommer vi til Ã¥ være veldig tydelig pÃ¥, sier Terje VindihÃ¥ret Larsen som sjøl er en flittig bruker av treningsrommet. I tillegg tilbringer han mye tid pÃ¥ Mjøsa i kajakk.

Treningsrommet er bare til bruk for medlemmer. Men en kan ha med seg en gjest dersom et medlem som har har betalt medlemskontingentene selv er tilstede. Ingen kan låne bort nøkkel til huset til hvem som helst. Slik har det vært i mange år nå.

Treningsrommet har nå to padlemaskiner, manualer, trimsykler (spinning), benker og andre typer vekttreningsapparater. Det gjenstår noen småarbeider, blant annet skal det monteres noen speil på vegger, og ribbeveggen skal monteres slik at den er lett tilgjengelig for medlemmene.

Ta godt vare på treningsrommet. Det er et flott tilbud! Her ser du flere bilder fra nyoppusset treningsrom.