4000 kilometer padling/roing passert under sesongåpningen

Det ble en flott tur for padlere og en roer under sesongåpningen søndag 22. mai 2016 i Hamar Roklub 1881. Det ble padlet og rodd til Atlungstad i Stange. På bildet under er mange av medlemmene på veg ut på padle tur. Foto under: Solveig Hauge

foto Solveig Hauge-2

Det ble en dag uten så mange solstråler over padlerne og roeren som var med. Men så hyggelig det var likevel. Vi padlet til Atlungstad brenneri der vi gikk i land og tok en liten pause.

I alt var vi 14 båter på vannet. Det var egentlig veldig bra med tanke på at det var spådd dårlig vær med regn og vind. Men det ble ikke mye vind å snakke om, og det ble heller ikke regn. Så dette ble en fin dag på vannet.

Foto Solveig Hauge

BILDET OVER: På veg ut i det våte element. Foto Solveig Hauge

Vannstanden i Mjøsa var heller ikke spesielt samarbeidsvillig. Fortsatt er det et stykke igjen før vi kan padle ut fra bryggene våre i Veslemjøsa. Men nå er det meldt både mildt og regn framover. Så snart kan vi padle fra bryggene. Vi får bare trøste oss med at ingen har flyttet Mjøsa bort fra klubben i løpet av vinteren! Det ville i så fall ha vært veldig trist.

Det må også nevnes at hittil i år har så mange som 80 medlemmer vært ute på tur. I alt har de padlet over 4000 kilometer. Det er jo helt fortreffelig!

Fra stranda på Atlungstad - Foto Nina Kornstad

BILDER OVER OG UNDER: Så var vi framme på Atlungstad-stranda. Foto over og under: Nina Kornstad

PÃ¥ Atlungstad Brenneri stranda - Foto Nina Kornstad

BILDER UNDER: Etter turen ble det sosial sammenkomst med kaffe og en aldeles nydelig kake; som vanlig var den kaka bakt av klubbens utmerkede kakebaker, Solveig Hauge. Takk for kake! Det smakte utmerket, Solveig! Foto Øivind Krogrud