Velkommen til foredrag om isbading 9. april!

Vi har vært så heldige å få Erna Bragadottir til å holde et foredrag for oss, der hun lærer bort både det praktiske og teoretiske rundt isbading. Erna, som også er medlem i klubben, har holdt flere kurs og foredrag om dette temaet tidligere, og hun har mye erfaring og kompetanse som hun gjerne deler med andre.

Isbading har mange positive effekter på både fysisk- og psykisk helse. For padlere og roere er det ekstra mange fordeler, siden mange av oss er ute på vannet når vanntemperaturen er lav. Oppøving av kroppens toleranse for kaldt vann, og en bevisstgjøring i forhold til hvordan isvann virker på kroppen vår, er veldig gunstig for vår aktivitet.

I foredraget vil Erna følge denne planen:

1. Hva får en til å begynne med isbading?
  2. Hva er isbading?
  3. Hva skjer i kropp og sjel?
  4. Nærmere om pust og nervesystem.
  5. Praktisk tilnærming, å skape gode vaner.
  6. Kom i gang… ta med badesko/ullsokker, lue og hansker (og badetøy)
  7. Vi bader sammen!
  8. Avslutning

Tid og sted: 9. april kl. 18-20 i Klubbhuset på Tjuvholmen.
Gratis for klubbens medlemmer.

For de som har lyst, vil det bli mulig å teste ut isbading sammen med Erna på slutten av foredraget. Hvis du ønsker dette, må du ta med deg nødvendig utstyr som badesko/ullsokker, lue og hansker (og badetøy).

Velkommen!