[UTSATT!] Deltapadling med Lillehammer Ro og Kajakklubb

24.07.2023:
LRKK Flattvann/hav må dessverre utsette den annonserte DELTA-padlingen 27.august, grunnet manglende aktivitetsleder til arrangementet. Vi ser frem til å gjennomføre samlingen i løpet av 2024-sesongen 💦💦
Mvh Merete Welhaven Steen leder utvalg flattvann/hav

(Foto: Hentet fra LRKKs Facebook-gruppe)

Kjære kajakkentusiaster/mjøspadlere!

Lillehammer Ro- og kajakklubb (LRKK) har gleden av Ã¥ invitere til Delta Padling i nordre ende av Mjøsa. Vi sender invitasjon til Hamar kajakklubb, Furnes kajakklubb samt Gjøvik og Toten kajakklubb og ønsker velkommen til oss i «omrÃ¥det der Mjøsa begynner»

Vi ser for oss at vi møtes i LRKKs naust søndag 27 august kl 1100.

Da starter vi med orientering om klubben og området vi padler i, d.v.s. nordre del av Mjøsa og Lågendeltaet. Deretter tar vi sikte på en felles tur oppover Lågen hvor vi tar sikte på å gjøre et strandhogg der vi inntar medbragt niste og kaffe. Vi satser på muligheten til en dukkert i Lågen. Vi regner med at varigheten på turen er 2-4 timer inkl. rast. På et møte i Hamar luftet vi ideen og utsatte datoen en uke da det kolliderte med et annet opplegg. Vi på Lillehammer håper at flest mulig kan delta. Vi forutsetter at deltakerne har våttkort med tilhørende intro- sikkerhets kurs og har trent på selvredning.

Padleturen er i et rolig omrÃ¥de, med lite strøm. SÃ¥ flatvannskajakker er egnet til turen. Dersom noen deltakere ikke ønsker Ã¥ ta med egen kajakk, vil vi i klubben være behjelpelig med Ã¥ lÃ¥ne ut klubbens hardplast kajakker. I sÃ¥ fall er det ønskelig at en kontakter Trond tlf 91739889 senest 3 dager før slik at kajakk kan merkes «reservert»

Velkommen til Mjøsa nord!

Med hilsen LRKKs turutvalg