Lærerikt og interessant foredrag av Morten

Det ble både et lærerikt og interessant foredrag av Morten Sandbakken i klubbhuset 13. april. Mer enn 30 klubbmedlemmer hadde møtt fram til foredrag. Morten delte sine erfaringer med medlemmene på en generøs måte. Takk til Morten!

Morten Sandbakken

BILDET: Morten Sandbakken i aksjon 13. april. Foto Erik Johnsen

Det var jo en viss spenning knyttet til foredraget. Men ingen som var tilstede angret pÃ¥ den bruken av tid. Med over 30 medlemmer som lyttet, var det vel det en kan kalle «stinn brakke» denne kvelden.

Pause med kaffe og kake

BILDET: Det var kaffe og kaker i pausen. Styremedlem Solveig Hauge stilte opp med nybakt kake og nykokt kaffe. Herlig!!!!. En spesiell takk til Solveig! Foto Erik Johnsen

Morten fortalte at han har padlet mye langs norskekysten. Det var viktig erfaring da han i 2012 valgte Ã¥ padle norskekysten pÃ¥ langs fra Svinesund i sør til Bodø i nord. Han padlet sammen med en kamerat fra Brumunddal der han er født og oppvokst. Den siste biten til Bodø padlet han alene da kompisen mÃ¥tte «stÃ¥ av».

Morten snakket om sikkerhet til sjøs, valg av båttype som passer til en slik tur, valg av utstyr, pakking av båt og forholdene på Mjøsa som læring for tur langs kysten og mye annet. En annen viktig del av erfaringene var valg av utstyr som telt og annet og ikke minst problemstillinger med ilandstigning langs kysten i all slags vær!

Morten er mye på klubben, så en kan sikkert ta en prat med han ved brygga om hans erfaringer. Det er mye å lære, mye å bli klok på. De som ikke var der, kan jo tenke at de burde ha vært det.

Stinn brakke

BILDER OVER OG UNDER: Det var vel det en kan kalle stinn brakke i klubbhuset under Mortens foredrag onsdag 13. april. Foto Erik Johnsen