Med kajakk som isbryter!

Det ser ikke ut til at litt mjøsis alltid stanser våre medlemmer fra padling. Dette bildet er tatt for et år siden, dvs. i januar 2015, mens Mjøsa var i ferd med å få sin hinne av is. Denne isbryterkajakken blir stanset av isen inn mot Åkersvika. Bak årene, i kajakken og som fotograf: styremedlem Øivind Krogrud. Det er ikke mulig å gjøre dette igjen i år.

Vinterpadling mellom isflakene! Foto Øivind krogrud

Denne typen padling er vel neppe Ã¥ anbefale for «hvermannsen», og er vel ikke spesielt aktuelt nÃ¥ nÃ¥r isen legger seg pÃ¥ Stor-Mjøsa mellom Hamar og Helgøya. Det kreves skikkelig utstyr, og det kreves erfaring. Du skal jo trygt bÃ¥de opp i kajakken og ut av kajakken ved land. Og du skal jo ikke ramle uti vannet som sikkert er iskaldt – selv om Øivind har topp utstyr for denne typen vinterpadling.

Men det er ikke lenge til våren. Men enn så lenge kan jo folk kose meg med dette iskalde bildet!