Romaskin (kurs og kjøp) og klubbkveld roing

Kurs i bruk av romaskin

Fredag 15 oktober er rosesongen på vann over, og vi forflytter oss over på romaskin. info_om_romaskinsesongen, Krav distansemerke C2 og Tilpasset distansemerkeskjema blir hengt opp i treningsrommet fredag den 15 okt. Verdt å merke seg er at hensikten med dette er at folk får mosjon, men også de som vil ha et merke å strekke seg etter, det er jo også sånn at roera kun har en sesong på 6 mnd, så dette er vår form for roaktivitet på vinterstid, uansett er dette god folkehelse.

Klubben har god trenerkompetanse på dette feltet, og vi tenkte derfor å avholde et lite kveldskurs for de som:

• enten er roere og vil ha litt finpuss av teknikken samt god grunntrening til neste sesong
  • eller er padlere og vil ha en komplett grunntreningspakke (her trener du hele kroppen)
  • eller bare vil mosjonere og trene hele kroppen i et jafs

Hvis det er interesse for et slikt kurs, send meg ei lita melding. Blir det mange interesserte, så låner vi noen ekstra romaskiner i tillegg til den vi allerede har i treningsrommet. Vi tenkte å bruke treningsrommet på klubben, rydder bare litt plass. Ikke nøl med dette, kjære klubbmedlemmer, her vil dere ha den komplette mosjons-treningsformen gjennom hele vinteren, og kan med god samvittighet møte medistersjokket til jul og marsipansjokket til påske.

Kjøp av egen romaskin

Roklubben har nå forhandlet seg frem til en bra pris på disse romaskinene. Prisene varierer fra 19500,- og helt ned til ca. 12600,-. Sistnevnte er fra Consept2 i Oslo, og medlemmer av klubben får 1000,- i fratrekk. Tror dette er et bra tilbud, romaskina c2 er en D-modell med pm5 computer (kan kobles på nettet), det er en slik modell vi har i treningsrommet, kjedetrekk og luftmotstand, lett og enkel, lett å sette bort og kan deles. Jeg har hatt min romaskin i garasjen i 5 år, og aldri hatt problemer, og jeg tror dette er det beste du får tak i. Er det spørsmål om computeren, så spør i alle fall ikke meg. Det går an å ta en kikk på romaskina i treningsrommet. Er noen interessert, sendt meg en pm med e-postadresse så sender jeg over linken.

Klubbkveld roing

Nå skjer det mye innen roing på klubben. Nytt nå er klubbkvelder med tema roing. Vi satser på å ha en klubbkveld hver måned, ihvertfall frem til jul. Vi begynner allerede neste tirsdag 19 okt kl. 18-21, så tirsdag 16 nov og tirsdag 14 des, samme klokkeslett, sett stor, rød ring rundt disse datoene på kalenderen. Disse kveldene vil inneholde tema innen roing, vi skal drodle rundt planer fremover, hva vi trenger av utstyr, videosnutter av roing på flatskjermen (her er det utrolig mye å velge i), spise sprø rømmevafler med kaffe/mineralvann, generelt kose oss og dyrke klubbmiljøet, på klubbkvelder sitter vi så lenge vi vil, og reser hemmatt når tiden er inne for det. Veldig viktig å fremheve at dette tilbudet gjelder ALLE medlemmer i klubben, og absolutt alle er hjertelig velkomne. Jeg er sikker på at alle vil finne noe interessant på en slik klubbkveld, selv om tema er roing, en av klubbens to kjerneaktiviteter. Bevertningen er gratis.

(Tekst: Tor Sæming Eng – tlf: 95731061 – e-post: )