Klubbrekord: 24.000 kilometer er passert

Da har medlemmene satt klubbrekord i antall padlede og rodde kilometer i 2018. Pr. 9. oktober 2018 har medlemmene rodd og padlet 23.734 kilometer.

BILDET: Fra sesongavslutningen 7. oktober før vi padlet og rodde til Atlungstad. Foto Solveig Hauge

Den forrige rekorden ble satt i 2016 og var pÃ¥ 22.961 kilometer pr. 31. desember. SÃ¥ den rekorden kommer til Ã¥ bli skikkelig «moset» i Ã¥r.

Flere årsaker

Det er flere grunner til det flotte mosjonsresultatet i år: flott sommervær, mange nye medlemmer og det faktum at flere av våre medlemmer har følt seg lokket ut på vannet. I alt har 424 av våre medlemmer satt seg i båtene denne sommeren.

BILDET: Fra turen til Atlungstad 7. oktober. Foto Solveig Hauge

Klubbens medlemstall har økt også i år. Faktisk innmeldes det stadig nye medlemmer. Pr. dags dato er det registrert ca. 470 medlemmer. Det er noen av disse som ikke har betalt medlemskontingentene. Men fortsatt øker vi antallet medlemmer. Det offisielle medlemstallet kommer først i årsrapporten som komme over nyttår. Da vil alle som ikke har betalt medlemskontingenter og kontingent for båtplassleie bli strøket.

Sesongavslutning og høstdugnad

Det var offisiell sesongavslutning 7. oktober der over 20 padlere deltok i et sjeldent flott oktobervær. Det ble rodd og padlet fra Tjuvholmen til Atlungstad og litt ekstra i det fine været. Som vanlig var det kaffe og kake ved klubbhuset etter turen.

Selv om det var markering av sesongavslutning, så vil nok mange fortsette å padle fram mot jul. Det er jo bare et spørsmål om riktig utstyr, påkledning og lyst!

Det var faktisk så fint av flere av våre medlemmer la i vei etter kaffen på ny tur. Flott!

Søndag 14. oktober er det som vanlig høstaktiviteter med opprydding inne og ute på Tjuvholmen etter en veldig flott sesong. Her sendes det ut egen innbydelse fra styret. Møt opp senest klokka 12.00, ta med løvrive, arbeidshansker og ha på arbeidsklær i stedet for treningstøy, så sikrer vi god opprydding før vinteren.

Ny ventilasjon

I sommer røk ventilasjonsanlegget i båthuset. Det betydde at det ble svært mye plager med fukt og dårlig luft i garderobene. Derfor besluttet styret å få på plass et nytt ventilasjonsanlegg. Det kom i drift ca. 1. oktober og styres ved hjelp av sensorer.

Styret ber medlemmene om ikke å tukle med termostater etc. i klubbhuset fordi dette kan føre til økte utgifter til driften, særlig store strømutgifter.