Klubbrekord: 24.000 kilometer er passert

Da har medlemmene satt klubbrekord i antall padlede og rodde kilometer i 2018. Pr. 9. oktober 2018 har medlemmene rodd og padlet 23.734 kilometer.

BILDET: Fra sesongavslutningen 7. oktober fĂžr vi padlet og rodde til Atlungstad. Foto Solveig Hauge

Den forrige rekorden ble satt i 2016 og var pĂ„ 22.961 kilometer pr. 31. desember. SĂ„ den rekorden kommer til Ă„ bli skikkelig «moset» i Ă„r.

Flere Ă„rsaker

Det er flere grunner til det flotte mosjonsresultatet i Är: flott sommervÊr, mange nye medlemmer og det faktum at flere av vÄre medlemmer har fÞlt seg lokket ut pÄ vannet. I alt har 424 av vÄre medlemmer satt seg i bÄtene denne sommeren.

BILDET: Fra turen til Atlungstad 7. oktober. Foto Solveig Hauge

Klubbens medlemstall har Þkt ogsÄ i Är. Faktisk innmeldes det stadig nye medlemmer. Pr. dags dato er det registrert ca. 470 medlemmer. Det er noen av disse som ikke har betalt medlemskontingentene. Men fortsatt Þker vi antallet medlemmer. Det offisielle medlemstallet kommer fÞrst i Ärsrapporten som komme over nyttÄr. Da vil alle som ikke har betalt medlemskontingenter og kontingent for bÄtplassleie bli strÞket.

Sesongavslutning og hĂžstdugnad

Det var offisiell sesongavslutning 7. oktober der over 20 padlere deltok i et sjeldent flott oktobervÊr. Det ble rodd og padlet fra Tjuvholmen til Atlungstad og litt ekstra i det fine vÊret. Som vanlig var det kaffe og kake ved klubbhuset etter turen.

Selv om det var markering av sesongavslutning, sÄ vil nok mange fortsette Ä padle fram mot jul. Det er jo bare et spÞrsmÄl om riktig utstyr, pÄkledning og lyst!

Det var faktisk sÄ fint av flere av vÄre medlemmer la i vei etter kaffen pÄ ny tur. Flott!

SÞndag 14. oktober er det som vanlig hÞstaktiviteter med opprydding inne og ute pÄ Tjuvholmen etter en veldig flott sesong. Her sendes det ut egen innbydelse fra styret. MÞt opp senest klokka 12.00, ta med lÞvrive, arbeidshansker og ha pÄ arbeidsklÊr i stedet for treningstÞy, sÄ sikrer vi god opprydding fÞr vinteren.

Ny ventilasjon

I sommer rÞk ventilasjonsanlegget i bÄthuset. Det betydde at det ble svÊrt mye plager med fukt og dÄrlig luft i garderobene. Derfor besluttet styret Ä fÄ pÄ plass et nytt ventilasjonsanlegg. Det kom i drift ca. 1. oktober og styres ved hjelp av sensorer.

Styret ber medlemmene om ikke Ă„ tukle med termostater etc. i klubbhuset fordi dette kan fĂžre til Ăžkte utgifter til driften, sĂŠrlig store strĂžmutgifter.