Nytt klubblokale kan tas i bruk i høst

Vårt nye klubblokale med kjøkken, oppvaskmaskin, toalett, komfyr, kjøleskap, varmepumpe og renoverte vegger og sikkert noe mer også i tillegg til nymalt over alt, vil være klart til bruk i høst. Med nye, store vinduer ut mot Mjøsa, kan medlemmene nyte matpakke og nytrukket kaffe i vårt nye helårslokale.

BILDET: Øyvind og Rune hos Høilund Bygg AS er i gang med taket på båthuset.

Tekst og foto: Erik Johnsen

Det er en liten revolusjon for medlemmene som skjer nÃ¥, spesielt for det sosiale livet i klubben. Den jobben som gjøres pÃ¥ klubben, er i grunnen ganske sÃ¥ fantastisk. – Det blir  jo SÃ… fint, sa en av medlemmene til redaktøren av hjemmesiden en dag.

Helår

Og visst blir det bra for totallivet rundt klubben. Nå kan vi møtes hele året i et renovert lokale på Tjuvholmen. Med varmepumper og andre fasiliteter, kan medlemmene glede seg.

– Noe utleie kan bli aktuelt, men dette skal være for medlemmene først og fremst, men ogsÃ¥ stimulere til sosial aktivitet pÃ¥ klubben før og etter treningsturer og mosjon. Eller bare for de som vil stikke innom en kveld for en kopp kaffe, sier leder Arne Hansen.

Arne Hansen er beskjeden på egne vegne, men han har brukt store deler av ferien sin på prosjektet. Det blir meget fint og veldig skikkelig gjort. Men selvsagt har han hatt en del hjelp undervegs. Men mye har han drevet med sjøl. Flott innsats!

Tilbygg

Og snart en Stange videregående skole i gang med tilbygget også. Materialer til grunnmur er innkjøpt.

Samtidig har Høilund Bygg AS gått i gang med å legge det nye taket og skifte ut takrennene på båthuset. Det blir fint og vil være ferdig i løpet av to til tre uker.

Så ta en tur på klubben og ta en titt, folkens! Det er det grunn til. Dette blir bare helt herlig!

BILDET: Tunge tak for Rune og Øyvind fra Høilund Bygg AS med takplatene som er 7,5 meter lange.

BILDET: Det blir meget fint i det nye klubblokalet. Her ses Arne og Maja i arbeid.

BILDET:God stemning under jobben med kjøkkeninnredningen. Vi ser Arne og Maja.

BILDET: Takplatene er 7,5 meter lange og tykkere og tyngre enn i gamle takplatene. Så det blir noen tunge løft for Øyvind og Rune hos Høilund Bygg AS.

BILDET: – Her gjelder det Ã¥ være nøyaktig! sier Maja og fÃ¥r hjelp av Arne med en skuff til kjøkkeninnredningen.

BILDET: En pustpause er viktig!

BILDET: – Fint Ã¥ jobb her! sier Øyvind og Rune hos Høilund Bygg AS.

.