Sesongåpning: 12 padlere i vind og guffent vårvær

BILDET: Denne gjengen fanget vi opp ved stupetårnet på veg tilbake til klubben fra Torp på ettermiddagen. Foto Erik Johnsen

12 av våre medlemmer trosset det kalde og litt smågufne vårværet da klubben markerte sin sesongåpning 10. mai 2020. Det var i alt 12 padlere, derav ti i K1 og to i K2, som tok turen denne dagen. Surt vårvær må ta skylda for litt tynnere deltakelse enn vi er vant til i sesongåpningene.

Som vanlig har vært de siste årene, gikk turen til Torps kafe på Furubergstranda. Mange fikk seg nok en litt tung tur i den iskalde vinden og en del bølger. I tillegg var det lav vannstand og en måtte også ta hensyn til eventuell fare for bunnberøring.

BILDET: Her gjør padlerne seg klare til turen til Torps kafe fra Tjuvholmen. Foto Tor Sæming Eng.

Feltet av padlere bestod imidlertid av en fin blanding av godt erfarne padlere som hadde vært uten en stri vårdag før, og noen litt mindre erfarne padlere som ikke hadde så mye erfaring.

Noen av våre folk møtte også opp på Torps kafe for å drikke kaffe uten bruk av kajakk i dette litt hissige vårværet. Og noen andre valgte også å holde seg innendørs på klubben i den litt hissige og kalde vårvinden.

Men det blir nok bedre framover. For snart er det vel sommer Рf̴r vi tro.