2018 er historie – 2019 er i gang!

Tekst og fotos; Erik Johnsen

Var det noen som sa at 2018 er klubbens mest aktive år på vannet? De har helt rett! Men nå er 2019-sesongen i gang! Vinterpadlingen pågår for fullt. På bildet er det en flott gjeng på tur ut. På bildet ser vi Tove, Ingebjør og Maja og på et av bildene Sverre som hjelper Ingebjør ut i sin kajakk.

BILDET: Det er litt styr å komme seg ut på vinteren. Men når du først er i kajakken, er Mjøsa like fin som på sommeren. Men ikke gå ut alene på denne tida. Vær sammen med andre og kle deg riktig! Foto Erik Johnsen

Det er faktisk mange muligheter til Ã¥ padle pÃ¥ vinteren. Men vannet er iskaldt og de som skal utpÃ¥ en tur, mÃ¥ har riktig bekledning. Alle – uansett erfaringsnivÃ¥ – bør padle sammen med noen andre, og mÃ¥ kunne tÃ¥le et bad. Derfor en tørrdrakt et nødvendig og riktig utstyr.

Denne dagen la Sverre og damene ut på tur til Torps Kafe. Det ble helt flott. Det er vakkert lys på vinteren. Så får vi håpe at vinteren ikke legger islokk på Mjøsa. Da blir det ikke padling!

14 medlemmer har vært ute på Mjøsa på tur allerede. Steinar Nerem har flest kilometer hittil. Fortsetter dette blir det en bra sesong. Så får vi se om Kong Vinter kveler aktiviteten etter hvert med kulde og is.

God tur utover vinteren.