24.579 kilometer i 2019, Steinar Nerem padlet mest

Det er padlet 24.579 kilometer av våre padlere og roere i 2019. Det er noe mindre enn året 2018. Men det er likevel bra innsats. Siste turen i år ble padlet av Sverre Nordhagen, mens Steinar Nerem fikk flest kilometer med pene 1.961 kilometer.

BILDET: Øivind Krogrud (bak i kajakken) og Steinar Nerem padlet mest i 2019. Her er de to sammen i en 2er. Foto Sverre Nordhagen

Men egentlig var det «close race» mellom han og Øivind Krogrud, sistnevnte med sine 1.960 kilometer. Egentlig har de nok padlet omtrent like mye. Bra innsats!

For Ã¥ komme inn pÃ¥ «10 pÃ¥ topp»-lista i Ã¥r mÃ¥ de ta i litt. Selv om 24.579 kilometer et en halv gang rundt jorda, har de fleste turene skjedd pÃ¥ Mjøsa, men noen har vært andre steder ogsÃ¥, slik som Fjorda, Rokosjøen, Næra, Danmark og Hellas. Alt teller med i registreringen i klubbens protokoll.

I forhold til antall medlemmer er ikke kilometertallet i 2019 veldig imponerende. Vi har et sted godt over 400 medlemmer som kan bruke kreftene i båt. Hvis 400 medlemmer i gjennomsnitt padler 300 kilometer, så blir totalen 120.000 kilometer. Det viser at potensialet i aktivitet bak årene er stort.

Det skal bli spennende å se hva styret kan gjøre for å få opp aktiviteten ytterligere.