Forberedelse til vinterpadling

Det har nå blitt en tradisjon at klubben hver høst arrangerer sikkerhetstrening som en forberedelse til vintersesongen. Årets trening fant sted 22. oktober, og som vanlig var det god oppslutning. Rundt 20 padlere hadde møtt fram for å utveksle erfaringer, teste om tørrdrakt og annet utstyr holder mål, og dobbeltsjekke at redninger er innøvd før vinteren setter inn. Med en vanntemperatur på fem grader og et par grader i lufta, føltes det plutselig lenge siden sommersesongen, men dette så ikke ut til å begrense innsatsen. Et nytt innslag i år var at Øivind og Sverre dukket opp som stildommere på brygga, og delte ut poeng etter hvor fornøyde de var med redning eller andre ting som ble gjort på vannet.

Etter dusj og skift var det godt å komme inn i Klubbhuset og få igjen varmen. Takk til Padleutvalget ved Marit og Inger Lise som sørget for kake, kaffe og kakao! Alt i alt ble dette en hyggelig og lærerik dag som markerte at vi nå nærmer oss vintersesongen.