Husk: måneskinnstur 5. oktober og høstdugnad 15. oktober

Styret vil minne om at ro- og padleorienteringen avsluttes 30. september. Etter dette vil postene gradvis bli hentet inn. Arkene du har benyttet, kan den enkelte legge i den grønne postkassa inne i gangen ved døra inn til båthallen.

Styret vil også minne om at måneskinnsturen som ble avlyst i september på grunn av dårlig vær, blir forsøkt gjennomført 5. oktober kl. 20.00. Heng med og møt fram!

Styret vil også minne alle medlemmer om høstdugnaden som i år er plassert på 15. oktober kl. 12.00. Det er et stykke dit, men sett av datoen allerede nå. Du får mer informasjon om denne datoen på epost fra styret. Hittil i år er det registrert nesten 16.400 kilometer roing og padling. Det er bra, men litt mindre enn i 2016.

Øivind har vært pÃ¥ langtur. GÃ¥ videre og les…..

BILDET: Her har Øivind slått opp teltet mandag 25. september for overnatting. Bildet er fra Gjeitholmen ved Tangenodden i Stange. Foto Øivind Krogrud

Noen padler fortsatt mye, blant annet gjelder det Øivind som mandag til tirsdag denne uka la i vei mot Gjeitholmen, Tangenvika og Tangenodden i Stange der han slo opp teltet, fyrte opp bålet, laget seg middag og overnattet i teltet sitt. Det blir en lang tur det, på mer enn 50 kilometer på et par dager! Så det går an fortsatt!

Det er bare å legge i vei med båt og årer folkens! Sesongen er IKKE over! og så vil styret også minne om sesongsluttarrangementet som er 10. oktober på Tjuvholmen. Mer informasjon om 10. oktober kommer senere. Men oppmøte er 12.00.

BILDET: Det kan bli mange slike fine turer framover selv om snøen etter hvert legger seg langs land. Det dreier seg bare om påkledning!

Men fram til da – og senere fram mot nyttÃ¥r for den del – kan du benytte dagene til Ã¥ ta en padletur. Det er fantastiske muligheter for tida til Ã¥ padle turer pÃ¥ Mjøsa og andre steder. Selv om det ikke er sÃ¥ varmt framover som det er midtsommers, sÃ¥ er det helt ypperlig Ã¥ padle i pluss/minus 10 varmegrader.

Men kle deg for bad – vannet er kaldt. Husk godt tøy, gjerne ogsÃ¥ lue som dekker øra. Det er lett Ã¥ pÃ¥dra seg ørebetennelser i kulda. Og husk at det blir tidligere mørkt nÃ¥ enn før. Det kan være smart Ã¥ ha med seg hodelykt hvis du «bommer» pÃ¥ kveldsmørket en kveldsstund. Det blir tidligere og tidligere mørkt nÃ¥ om kveldene nÃ¥ utover høsten.