Styret om smittesituasjonen: åpner for uthenting av båter og utstyr

Styret har utarbeidet retningslinjer for å bruke utstyr som er lagret i klubbhuset. Disse gjelder fra og med onsdag 8. april. Leder Arne Hansen understreker at det er særdeles viktig at medlemmene som vil bruke utstyr i klubbhuset, overholder retningslinjene nedenfor. Retningslinjene er i tråd med det statlige myndigheter, Hamar kommune og Padleforbundet har bestemt.

For Roklubben vil følgende gjelde

Klubbhus, garderober, toalett og trimrom: Stengt.

Det åpnes for uthenting av båter og utstyr forutsatt at følgende rutiner følges:

Før padle/ ro- turen:

• Desinfiser hendene ved hjelp av sprutflasken plassert pÃ¥ bordet i gangen ved skjermen ved ro- loggen.
  • Registrer turen som vanlig, hent ut utstyr og ha en fin tur.

Etter padle/ ro- turen

• Rengjør utstyr, dvs. kajakk, Ã¥rer, spruttrekk og vest.
  • Rengjøringen utføres ved hjelp av sprutflaske, pÃ¥før desinfeksjonsmiddel pÃ¥ utstyret og tørk av med klut. Utstyr for desinfeksjonen ligger i bÃ¥thallen.
  • Antall personer i en gruppe skal ikke overstige fem personer.
  • Minimum avstand mellom personer er 2 meter, dette gjelder bÃ¥de pÃ¥ land og til vanns.
  • Tenk pÃ¥ sikkerheten, kle dere etter forholdene og hold dere i nærheten av land pÃ¥ turen.